Germo Bekendam

Organiseren kun je leren!

Op jonge leeftijd was ik al bezig met plannen en organiseren. Ik herinner me de tentamen periodes op de middelbare school. De data en leerstof werden duidelijk gecommuniceerd. Alleen hoé je het voor elkaar kreeg je goed voor te bereiden, dat moest je zelf maar uitzoeken. Ik ontdekte al gauw dat ik dat goed moest regelen zodat ik voorbereid het tentamen kon doen. Ik was geen briljante leerling met hele hoge cijfers dus ik moest ervoor zorgen dat ik deed wat ik kon ter voorbereiding. Dat gaf me het vertrouwen een tentamen te doen. Het plannen en organiseren van de tentamens in deze periode is de basis geweest van mijn interesse in het creëren van overzicht en structuur.

Na een niet heel succesvol jaar aan de heao ben ik een jaar fulltime taxichauffeur geweest. Dit was een leerzame en waardevolle periode. Ik deed rijervaring op, ik had pas zes maanden mijn rijbewijs toen ik begon als chauffeur, leerde hoe ik servicegericht met mensen om moest gaan en ik kon mijn spreekvaardigheid in de Engelse taal verder ontwikkelen met de vele buitenlandse klanten die ik in de taxi kreeg.

Vervolgens ben ik terug naar school gegaan en ben ik bedrijfskunde gaan studeren in Amerika. Daar kwam ik in aanraking met organiseren als speciaal vakgebied.

Terug in Nederland ging ik na het afstuderen voor Bedrijfskunde aan het werk bij BioFriends. Een bedrijf dat zich bezighoudt met het structureren van de bedrijfshygiëne binnen bedrijven en organisaties. Structureren, of te wel het organiseren van hoe deze klanten (zoals hema, bouwbedrijven en zorginstellingen) hun eigen schoonmaak beter én voordeliger kunnen organiseren.

Na een aantal verschillende functies uitgeoefend te hebben werd ik directeur. Inmiddels had ik vanuit mijn verschillende functies één en ander binnen het bedrijf georganiseerd. De Back Office waarin digitaal werken werd geïntroduceerd. Het voorraadbeheer, de logistiek, de inkoop,  en uiteindelijk ook de personele organisatie. Hier ontdekte ik dat ik het meeste plezier en succes had met mijn talent voor plannen en organiseren. Daar wilde ik meer mee gaan doen.

In 1999 besloot ik dat de tijd rijp was om het organiseren tot mijn beroep te maken en richtte ik mijn bedrijf Organizing Works op. Daarmee help ik bedrijven en particulieren die het lastig vinden structuur aan te brengen, op de werkvloer of thuis. Dat doe ik met mijn trainingen, persoonlijke coaching trajecten en het geven van lezingen. Ook heb ik een cursus ontwikkeld om anderen op te leiden in het vak van Professional Organizer.

Als een van de pioniers op Organizing gebied in Nederland, heb ik inmiddels duizenden mensen geholpen met het structureren van hun professionele en persoonlijke leven. Alles wat ik aan anderen leer, breng ik zelf ook in de praktijk. Dat heeft me tot nog toe veel opgeleverd qua overzicht, tijd en rust. Met mijn trainingen en lezingen wil ik anderen de tools en inspiratie geven om dit ook te bereiken.

Mijn werkwijze is gestructureerd, praktisch en doelgericht. Ik bied mijn klanten allerlei organizing technieken aan waarmee ze zelf aan de slag kunnen. Daarnaast geef ik objectieve, open en ook constructieve feedback op wat ik tegenkom.

Ben je geïnteresseerd in wat ik voor jou zou kunnen doen? Bel me voor een vrijblijvend gesprek op 06 53 13 36 84 of mail: germo@organizingworks.nl

logo-organizing-works-002